B&B Hotels bouwt op zijn relatie met Proximus om te groeien

Gepubliceerd op 28/06/2022 in Klantenverhalen

Grégory Marchand is Sales Director voor B&B Hotels in België. De groep heeft zopas zijn zevende hotel in het land gebouwd en geopend. Om verder te groeien heeft hij een betrouwbare partner nodig.

B&B Hotels bouwt op zijn relatie met Proximus om te groeien

De groep B&B Hotels, die sinds 2018 ook in België aanwezig is, heeft zeven hotels in Brussel, Antwerpen, Gent, Hasselt en Luik. Het nieuwste hotel van de keten, dat in april 2022 werd ingehuldigd, bevindt zich in Luik, maar ook in Namen, Mechelen en Diegem zijn drie hotels in aanbouw. Tegen 2025 wil de groep ongeveer vijftien hotels uitbaten in ons land. Een gemeenschappelijk kenmerk van al deze hotels? Een eigen glasvezelnetwerk om klanten ruim voldoende bandbreedte en connectiviteit te bieden zonder extra kosten.

We hebben een uitstekende relatie met Proximus. We wisten dus onmiddellijk tot wie we ons zouden richten. En als er zich ooit een storing voordoet, zal ze snel verholpen zijn, daar kunnen we van op aan.

Grégory Marchand, Sales Director bij B&B Hotels België

author

Een betrouwbare partner

Om zijn belofte na te komen, en om een uitbreiding op dit niveau te ondersteunen, had B&B Hotels een betrouwbare partner nodig. Daarom deed de groep een beroep op Proximus voor zijn vaste en mobiele telefonie, glasvezel, IPTV, beveiliging (Fortigate-firewall) en projectbeheer voor partnerbeheer. Dankzij dat single point of contact kunnen we een vloeiende en doeltreffende communicatie uitbouwen en hoeven we ons geen zorgen te maken over de installatie.

Prijsvergelijkingen waren niet nodig

“Toen mijn collega's een partner met stabiele en betrouwbare oplossingen moesten zoeken, was Proximus de voor de hand liggende keuze. Met zijn reputatie en kwalitatieve dienstverlening twijfelden we niet aan het feit dat Proximus voor ons de beste keuze was om onze bedrijfsactiviteiten met een gerust hart te kunnen uitoefenen,” aldus Grégory Marchand, Sales & Revenue Director voor B&B hotels in België. Sindsdien is hij erg tevreden over de uitstekende relaties en communicatie met de dienstverlener, waardoor eventuele problemen snel kunnen worden opgelost.

Een langdurige panne zal niet gebeuren

“Dat is van onschatbare waarde. Als hotelmanager had ik ooit een totale panne op een vrijdag om 17.12 uur. Een rampscenario want dat is net het moment waarop de klanten aankomen voor het weekend. Niets werkte nog. De klanten waren gefrustreerd en de teams gestresseerd. We hebben een uitstekende relatie met Proximus. We wisten dus onmiddellijk tot wie we ons zouden richten. En als er zich ooit een storing voordoet, zal ze snel verholpen zijn. Daar kunnen we van op aan,” vertelt Gregory, die sinds zijn aankomst nog geen panne heeft meegemaakt.

Proximus was, door zijn kwalitatieve dienstverlening, het best in staat om ons onze activiteiten met een gerust gemoed te laten uitvoeren.

Grégory Marchand, Sales Director bij B&B Hotels België

Een hoogstaande connectiviteit, altijd en overal

Connectiviteit – op elke verdieping en in elke kamer – is een must voor de groep. “Zakelijke klanten, gezinnen, toeristen... Iedereen heeft het nodig nu smartphones onmisbaar zijn geworden om een restaurant te reserveren, een film te bekijken, enz.” B&B Hotels biedt een grote bandbreedte om te werken, maar ook om te up- en downloaden.

Gregory kijkt ook geïnteresseerd naar de investeringen van de operator in het 5G-netwerk. “Onze Franse klanten zijn soms verbaasd over het feit dat het in Frankrijk allemaal wat sneller gaat, want daar is 5G wel al aanwezig. We zullen blij zijn als die ervaring overal uniform is,” zegt hij.

Transparante communicatie

Wanneer er vertraging optreedt in de implementatie van de oplossing, zoals dat gebeurde in onze Hasseltse vestiging, wordt dit perfect opgevangen door Proximus. “We hebben er geen problemen door ondervonden. Dankzij de transparante communicatie kan alles vlot worden aangepast en opgelost, wat de tijdige levering van de diensten en de goede werking van de apparatuur garandeert. We zien toekomstige projecten dan ook met vertrouwen tegemoet,” besluit Grégory.

Na zijn studies hotelmanagement begon Grégory Marchand onderaan de ladder bij Hôtel Métropole en klom hij op binnen de Accor-groep. Hij bracht het grootste deel van zijn carrière door in Brussel en Mechelen, waar hij van operationele naar strategische functies evolueerde, alvorens directeur te worden van het Pullman-viersterrenhotel. De gezondheidscrisis heeft hem ertoe aangezet een nieuwe uitdaging aan te gaan, waar hij sinds enkele maanden met de B&B-groep aan werkt.

Bij Groep Haeck garandeert SD-WAN de stabiele connectiviteit die elk autobedrijf nodig heeft, van het administratieve personeel tot de technici die de diagnoseapparatuur in de garage gebruiken.

Meer lezen

One

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 

Andere artikels van One